MENU
Jesteś tutaj: BLOG Ze świata Polacy nadal uważają przedsiębiorców za „kombinatorów” i „oszustów” – szokujące wyniki badań, które musisz znać!

Polacy nadal uważają przedsiębiorców za „kombinatorów” i „oszustów” – szokujące wyniki badań, które musisz znać!

07:26, dnia 26 maj 2025r.
Kategoria:Ze świata
697
0

Stosunek Polaków do biznesu od lat balansuje na cienkiej granicy sympatii i niechęci. Choć wielu z nas docenia przedsiębiorczość i ciężką pracę, wciąż jednak nie brakuje stereotypów, które rzutują na postrzeganie właścicieli firm. Najnowsze badania Santander Leasing ujawniają, że niestety, niektóre uprzedzenia wobec przedsiębiorców są w Polsce nadal bardzo żywe.

Polacy nadal uważają przedsiębiorców za „kombinatorów” i „oszustów” – szokujące wyniki badań, które musisz znać!
Spis treści:
  1. Kombinatorzy, cwaniacy i wyzyskiwacze – te określenia wciąż padają często
  2. A jednak – wielu Polaków docenia przedsiębiorców!
  3. Czy Polska kiedykolwiek przełamie stereotyp „kombinatora”?

Kombinatorzy, cwaniacy i wyzyskiwacze – te określenia wciąż padają często

Zaskakujące, jak wielu przedsiębiorców w Polsce musi mierzyć się z ostrą krytyką i nieprzychylnymi opiniami. Według badania Santander Leasing52% właścicieli firm regularnie słyszy negatywne komentarze pod swoim adresem. Co gorsza, aż co dziesiąty przedsiębiorca jest nazywany „kombinatorem” lub osobą nieuczciwą. Blisko 9% z nich usłyszało nawet określenia takie jak „oszust” czy „cwaniak”.

1 na 3 przedsiębiorców potwierdza, że stereotypy o „kombinatorach” czy „oszustach” przekładają się na codzienną pracę. Co więcej, prawie 27% właścicieli firm przyznaje, że tego typu opinie psują ich relacje z klientami oraz kontrahentami.

A jednak – wielu Polaków docenia przedsiębiorców!

Badania Santander Leasing pokazują, że spora część społeczeństwa zauważa także pozytywne cechy przedsiębiorców. Doceniana jest ich pomysłowość, zaradność oraz nieustępliwość w dążeniu do celu. Aż 20% ankietowanych właścicieli firm narzeka, że w telewizji, radiu, prasie czy nawet w filmach i serialach ich wizerunek jest wypaczany.

Czy Polska kiedykolwiek przełamie stereotyp „kombinatora”?

Choć społeczeństwo coraz bardziej otwiera się na biznes i przedsiębiorczość, wciąż wiele pozostaje do zrobienia, by zmienić negatywny obraz przedsiębiorców w Polsce.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Napisz komentarz

Imię:*
Email:*
Komentarz:*