Kombinatorzy, cwaniacy i wyzyskiwacze – te określenia wciąż padają często
Zaskakujące, jak wielu przedsiębiorców w Polsce musi mierzyć się z ostrą krytyką i nieprzychylnymi opiniami. Według badania Santander Leasing aż 52% właścicieli firm regularnie słyszy negatywne komentarze pod swoim adresem. Co gorsza, aż co dziesiąty przedsiębiorca jest nazywany „kombinatorem” lub osobą nieuczciwą. Blisko 9% z nich usłyszało nawet określenia takie jak „oszust” czy „cwaniak”.
Aż 1 na 3 przedsiębiorców potwierdza, że stereotypy o „kombinatorach” czy „oszustach” przekładają się na codzienną pracę. Co więcej, prawie 27% właścicieli firm przyznaje, że tego typu opinie psują ich relacje z klientami oraz kontrahentami.
A jednak – wielu Polaków docenia przedsiębiorców!
Badania Santander Leasing pokazują, że spora część społeczeństwa zauważa także pozytywne cechy przedsiębiorców. Doceniana jest ich pomysłowość, zaradność oraz nieustępliwość w dążeniu do celu. Aż 20% ankietowanych właścicieli firm narzeka, że w telewizji, radiu, prasie czy nawet w filmach i serialach ich wizerunek jest wypaczany.
Czy Polska kiedykolwiek przełamie stereotyp „kombinatora”?
Choć społeczeństwo coraz bardziej otwiera się na biznes i przedsiębiorczość, wciąż wiele pozostaje do zrobienia, by zmienić negatywny obraz przedsiębiorców w Polsce.

