Eksperci od marketingu cyfrowego bombardują nas różnymi terminami - optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO), marketing wiralowy, marketing wideo… Ale czym dokładnie jest marketing cyfrowy i dlaczego warto inwestować w promocję online?
Zobacz, jakie korzyści niesie ze sobą dla firmy marketing internetowy. Przecież mamy wiele sposobów na dotarcie do naszej grupy docelowej, a nie warto ukrywać się przed potencjalnymi nabywcami.
Czym jest marketing?
Zanim przejdziemy do wyjaśnienia, czym jest marketing cyfrowy, krótko przedstawimy, czym jest marketing w ogóle.
MARKETING to proces społeczny, umożliwiający wolną wymianę i oferowanie produktów lub usług, które mają określoną wartość.
Proces marketingowy
Proces marketingowy to przede wszystkim dobrze przemyślane działania strategiczne, które mają na celu przyniesienie długoterminowych efektów. Jego celem jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych nabywców - osób, które są zainteresowane daną usługą lub produktem.
Czym jest marketing cyfrowy, czyli e-marketing?
Znamy już definicję marketingu, teraz zajmiemy się jednym z jego elementów i odpowiemy na pytanie, czym jest e-marketing (marketing cyfrowy)?
Marketing cyfrowy to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin marketingu. Wynika to z faktu, że coraz więcej firm przenosi swoją działalność do internetu - tam też szukają potencjalnych klientów.
MARKETING CYFROWY
MARKETING CYFROWY to wszystkie działania mające na celu opracowanie strategii wprowadzenia produktu na rynek, jego promocji oraz prezentacji marki w pozytywnym świetle za pomocą internetu. Działania w ramach marketingu cyfrowego mają na celu zwiększenie widoczności firmy w internecie, a jednym z najczęściej używanych narzędzi w tym celu jest między innymi strona www. Marketing cyfrowy koncentruje się na budowaniu i utrzymaniu relacji między marką a odbiorcą.