Marketing mediów społecznościowych
Renomowana obecność w mediach społecznościowych nie jest już opcjonalna dla małych firm. Większość konsumentów oczekuje, że będzie w stanie śledzić postępy firmy, przeglądać aktualizacje i nawiązywać kontakty ze społecznością. Media społecznościowe mogą pomóc zdefiniować Twój wizerunek, promować produkty, zdobywać klientów i budować relacje. Ale podobnie jak w przypadku wszystkich innych form marketingu, musisz mieć solidne pojęcie o tym, kim są Twoi odbiorcy, gdzie ich znaleźć i jak z nimi rozmawiać. Wreszcie potrzebujesz planu mediów społecznościowych.
Zarządzanie wieloma kontami w mediach społecznościowych, odpowiadanie na komentarze i pytania użytkowników oraz śledzenie trendów może być bardzo pracochłonne. Jeśli jest to zgodne z Twoją strategią marketingową, rozważ zatrudnienie profesjonalnego menedżera mediów społecznościowych lub outsourcing pracy.
30. Zacznij korzystać z mediów społecznościowych dla biznesu.
31. Stwórz stronę na Facebooku dla swojej firmy.
32. Uzyskaj skrócony adres URL lub nazwę użytkownika dla swojej strony na Facebooku.
33. Załóż konto na Twitterze i zacznij śledzić ekspertów i influencerów.
34. Odpowiadaj, przesyłaj dalej lub komentuj inne konta.
35. Przeglądaj mniej znane lub niszowe platformy, takie jak Pinterest, Tumblr.
36. Utwórz profil LinkedIn dla siebie i swojej firmy.
37. Regularnie pisz posty na blogu, publikuj niestandardowe wersje dla różnych platform.
38. Jeśli chcesz dotrzeć do młodszego tłumu, twórz filmy na TikToku.
39. Załóż konto na Instagramie i opracuj atrakcyjną estetykę.
40. Utwórz kalendarz redakcyjny dla swojego bloga i treści społecznościowych.
Marketing internetowy
Istnieje wiele sposobów wykorzystania Internetu do marketingu poza mediami społecznościowymi. Oto kilka innych pomysłów:
41. Upewnij się, że optymalizujesz swoją witrynę i inne treści online za pomocą SEO.
42. Rozpocznij kampanię za pomocą Google Ads lub Facebook Ads.
43. Połącz się z wpływowymi osobami w mediach społecznościowych, aby posty promocyjne dotarły do ich bazy użytkowników.
44. Nagraj wideo na blogu.
45. Prześlij film na YouTube.
46. Sprawdź swoje wykazy katalogów online i znajdź się w pożądanych katalogach.
47. Reklamuj się na Facebooku.
48. Reklamuj się na LinkedIn.
49. Skonfiguruj Google Analytics w swojej witrynie.
50. Przejrzyj statystyki analityczne, aby dowiedzieć się więcej o swoim rynku i jak do niego dotrzeć.
51. Bądź na bieżąco z aktualnymi i rosnącymi trendami, takimi jak nowe platformy mediów społecznościowych lub narzędzia.
52. Dowiedz się więcej o marketingu lokalnym w wyszukiwarkach.
53. Śledź swoją reputację online.
Marketing e-mailowy
Łatwo jest kliknąć „obserwuj” w mediach społecznościowych, ale konsumenci nie zawsze chętnie udostępniają swoje e-maile. Kiedy to robią, oznacza to, że chcą wiedzieć, co oferujesz. Posiadanie dobrze dopasowanej listy e-mailowej może być niezwykle cenne w Twoich działaniach marketingowych.
54. Zaoferuj darmowy prezent, aby zachęcić ludzi do podania swojego adresu e-mail.
55. Wysyłaj regularne e-maile.
56. Rozpocznij bezpłatny miesięczny biuletyn e-mailowy.
57. Użyj testów, aby zmierzyć skuteczność swoich kampanii e-mailowych i rozważ segmentację listy, aby lepiej kierować zainteresowania swoich rynków.
58. Udoskonal swój podpis e-mail.
59. Zrób konkurs.
60. Utwórz program nagród dla tych, którzy często kupują.
61. Rozpocznij program doceniania klientów.
62. Utwórz program klienta miesiąca.
63. Rozdaj darmową próbkę.
64. Uruchom program partnerski.
Budowanie świadomości marki
Większość działań marketingowych polega na budowaniu świadomości Twojej firmy. Ale kiedy już przyciągniesz uwagę ludzi, musisz zbudować zaufanie i relacje, czy to za pośrednictwem poczty e-mail, czy mediów społecznościowych.
65. Roześlij ankietę satysfakcji klienta.
66. Pomóż podczas wolontariatu na imprezie charytatywnej.
67. Sponsoruj lokalną drużynę sportową.
68. Promuj krzyżowo swoje produkty i usługi z innymi lokalnymi firmami.
69. Dołącz do profesjonalnej organizacji.
70. Zaplanuj kolejną wakacyjną promocję.
71. Zaplanuj prezenty świąteczne dla swoich najlepszych klientów.
72. Wysyłaj kartki urodzinowe i świąteczne swoim klientom.
73. Przekaż markowe nagrody na lokalne zbiórki pieniędzy.
Marketing treści
Dostarczanie treści rozrywkowych może przyciągnąć ludzi do Twojej firmy, a następnie zachęcić ich do zakupu. Ale aby wyjść poza zwykłą reklamę, zaoferuj coś przydatnego i istotnego dla czytelnika lub widza.
74. Zaplanuj bezpłatną telekonferencję lub webinarium.
75. Rozpocznij podcast.
76. Prześlij informację prasową do lokalnych punktów sprzedaży lub serwisów.
77. Zmień przeznaczenie swoich treści, aby udostępniać je w innych miejscach. Na przykład połącz treści z YouTube na Instagram, TikTok lub Facebook.
78. Opublikuj samodzielnie książkę.
Pomoc marketingowa
Marketing może być pracą na pełen etat, więc jeśli są aspekty marketingu, których nie lubisz lub w których nie jesteś dobry, rozważ skorzystanie z pomocy.
79. Zatrudnij konsultanta ds. marketingu.
80. Zatrudnij profesjonalnego copywritera.
81. Zatrudnij firmę zajmującą się marketingiem w wyszukiwarkach.
82. Zatrudnij stażystę lub wirtualnego asystenta do pomocy w codziennych zadaniach marketingowych.
83. Jeśli masz napięty grafik, użyj aplikacji i narzędzi marketingowych, aby zautomatyzować niektóre zadania, takie jak planowanie wpisów w mediach społecznościowych.
Unikalne pomysły marketingowe
Wiele działań marketingowych polega na tym, aby Twoja firma wyróżniała się z tłumu. Bycie kreatywnym lub prowokacyjnym może być skutecznym sposobem na bycie zauważonym.
84. Nawiąż współpracę z komplementarną marką lub produktem, który działa w parze z Twoją i promuj się wzajemnie.
85. Stwórz maskotkę biznesową, która pomoże promować Twoją markę.
86. Prowadź bezpłatne zajęcia z marketingu lub startupów dla grupy docelowej, wykorzystując swój biznes jako model.
87. Zapisz się na szkolenie biznesowe online, aby ulepszyć, rozwinąć i dopracować wszystkie swoje umiejętności rynkowe.