Jeśli zakładasz małą firmę, głównym czynnikiem jej sukcesu jest to, jak dobrze ją sprzedajesz. Marketing przyciąga potencjalnych klientów, potencjalni klienci stają się kupującymi, a kupujący zapewniają zysk. Ale marketing to coś więcej niż tylko prezentowanie nazwy firmy w świecie.
Marketing to wszystko, co robi organizacja, aby zbudować relację między firmą a konsumentem. Ta definicja jest dziś bardziej adekwatna niż kiedykolwiek wcześniej, gdy konsumenci napotykają reklamy na każdym kroku, a od firm oczekuje się zaangażowania i reagowania.
Jedną z najmądrzejszych rzeczy, jakie może zrobić właściciel małej firmy, jest poświęcenie czasu na opracowanie planu marketingowego. Plan marketingowy jasno określa, w jaki sposób dotrzesz do idealnych klientów, skutecznie wdrażając swoją strategię marketingową.
Istnieje niezliczona ilość sposobów promowania swojej małej firmy, dlatego ważne jest, aby zidentyfikować i skupić się na najskuteczniejszych taktykach. Oto lista pomysłów marketingowych dla małych firm, które rozkręcą biznes.
- Zaktualizuj lub utwórz plan marketingowy dla swojej firmy.
- Rozpocznij badanie rynku.
- Doprecyzuj grupę docelową.
- Napisz unikalną propozycję sprzedaży.
- Zdefiniuj cechy i specyfikacje swojego produktu lub usługi.
- Dopasuj swoje cechy do korzyści, aby wykorzystać je w tworzeniu skutecznych komunikatów marketingowych.
Materiały marketingowe
Przygotuj się na niestandardowe zasoby, które możesz udostępniać zarówno online, jak i osobiście. Zawsze powinieneś mieć przy sobie coś, co reprezentuje misję i wizerunek Twojej firmy, co możesz przekazać klientowi. Te same koncepcje obowiązują na forach internetowych; obecność cyfrowa jest kluczem do sukcesu.
- Twórz lub aktualizuj swoje wizytówki, aby wyróżniały się na tle innych.
- Rozważ wyprodukowanie ulotki lub broszury, jeśli pomoże to w rozpowszechnianiu informacji w Twojej branży.
- Stwórz stronę internetową, czy to prostą stronę docelową, czy wielofunkcyjną witrynę internetową.
- Wykaż się kreatywnością dzięki produktom promocyjnym i rozdaj je na następnych targach lub imprezach networkingowych, w których uczestniczysz.
- Ludzie trzymają się rzeczy, których mogą użyć, więc twórz gadżety, takie jak magnesy, długopisy, zeszyty, itp.
- Wykorzystaj unikalne projekty.
Osobiste połączenia sieciowe
Nawet jeśli Twoja firma działa głównie online, rozważ dodanie sieci do swoich taktyk marketingowych. Pamiętaj, że sukces w biznesie zależy od relacji, a tworzenie sieci kontaktów pozwala na tworzenie relacji, które prowadzą do sprzedaży, rekomendacji i innych ważnych wzrostów biznesowych.
- Przedstaw się innym właścicielom lokalnych firm lub dołącz do formalnej grupy networkingowej.
- Zaplanuj lokalne warsztaty biznesowe.
- Dołącz do lokalnej izby handlowej.
- Wynajmij stoisko na targach.
Poczta bezpośrednia
Poczta bezpośrednia może być kosztowna, ale jeśli znajdziesz ukierunkowaną listę i wyślesz atrakcyjne oferty, może być również bardzo skuteczna i opłacalna. W rzeczywistości wysyłka bezpośrednia skutkuje większą sprzedażą niż e-mail.
- Rozpocznij wieloelementową kampanię direct mail.
- Twórz wiele podejść i testuj swoje wysyłki, aby zmierzyć ich wpływ.
- Dołącz jasne i zachęcające wezwanie do działania na każdym mailu bezpośrednim.
- Używaj kartek do odrywania, wkładek, rekwizytów i przyciągających uwagę kopert, aby wywierać wpływ na swoje przesyłki.
- Wysyłaj byłym klientom bezpłatne próbki i inne zachęty do odnowienia współpracy.
Reklama
Reklama i marketing są często mylone, ale w rzeczywistości są to dwie różne rzeczy. Marketing obejmuje wszystkie aspekty wprowadzenia produktu lub usługi na rynek. Reklama jest częścią marketingu, która polega na przekazaniu na rynek wiadomości o Twoim produkcie lub usłudze.
- Kup reklame w radiu.
- Zareklamuj się w publikacji, którą czyta Twój rynek docelowy.
- Wynajmij billboard.
- Użyj naklejek lub magnesów, aby reklamować się na swoim samochodzie.
- Wyjmij ogłoszenie w lokalnej gazecie.
- Reklama w lokalnej telewizji kablowej.
- Kup przestrzeń reklamową w odpowiedniej witrynie.
- Użyj znaku na chodniku, aby promować swoje promocje.