MENU
Jesteś tutaj: BLOG Marketing Pomysły marketingowe dla małych firm

Pomysły marketingowe dla małych firm

19:37, dnia 09 wrzesień 2022r.
Kategoria:Marketing
479
0

Jeśli zakładasz małą firmę, głównym czynnikiem jej sukcesu jest to, jak dobrze ją sprzedajesz. Marketing przyciąga potencjalnych klientów, potencjalni klienci stają się kupującymi, a kupujący...

Jeśli zakładasz małą firmę, głównym czynnikiem jej sukcesu jest to, jak dobrze ją sprzedajesz. Marketing przyciąga potencjalnych klientów, potencjalni klienci stają się kupującymi, a kupujący zapewniają zysk. Ale marketing to coś więcej niż tylko prezentowanie nazwy firmy w świecie.

Marketing to wszystko, co robi organizacja, aby zbudować relację między firmą a konsumentem. Ta definicja jest dziś bardziej adekwatna niż kiedykolwiek wcześniej, gdy konsumenci napotykają reklamy na każdym kroku, a od firm oczekuje się zaangażowania i reagowania.

Jedną z najmądrzejszych rzeczy, jakie może zrobić właściciel małej firmy, jest poświęcenie czasu na opracowanie planu marketingowego. Plan marketingowy jasno określa, w jaki sposób dotrzesz do idealnych klientów, skutecznie wdrażając swoją strategię marketingową.

Istnieje niezliczona ilość sposobów promowania swojej małej firmy, dlatego ważne jest, aby zidentyfikować i skupić się na najskuteczniejszych taktykach. Oto lista pomysłów marketingowych dla małych firm, które rozkręcą biznes.

  1. Zaktualizuj lub utwórz plan marketingowy dla swojej firmy.

  1. Rozpocznij badanie rynku.

  1. Doprecyzuj grupę docelową.

  1. Napisz unikalną propozycję sprzedaży.

  1. Zdefiniuj cechy i specyfikacje swojego produktu lub usługi.

  1. Dopasuj swoje cechy do korzyści, aby wykorzystać je w tworzeniu skutecznych komunikatów marketingowych.

Materiały marketingowe

Przygotuj się na niestandardowe zasoby, które możesz udostępniać zarówno online, jak i osobiście. Zawsze powinieneś mieć przy sobie coś, co reprezentuje misję i wizerunek Twojej firmy, co możesz przekazać klientowi. Te same koncepcje obowiązują na forach internetowych; obecność cyfrowa jest kluczem do sukcesu.

  1. Twórz lub aktualizuj swoje wizytówki, aby wyróżniały się na tle innych.

  1. Rozważ wyprodukowanie ulotki lub broszury, jeśli pomoże to w rozpowszechnianiu informacji w Twojej branży.

  1. Stwórz stronę internetową, czy to prostą stronę docelową, czy wielofunkcyjną witrynę internetową.

  1. Wykaż się kreatywnością dzięki produktom promocyjnym i rozdaj je na następnych targach lub imprezach networkingowych, w których uczestniczysz.

  1. Ludzie trzymają się rzeczy, których mogą użyć, więc twórz gadżety, takie jak magnesy, długopisy, zeszyty, itp.

  1. Wykorzystaj unikalne projekty.

Osobiste połączenia sieciowe

Nawet jeśli Twoja firma działa głównie online, rozważ dodanie sieci do swoich taktyk marketingowych. Pamiętaj, że sukces w biznesie zależy od relacji, a tworzenie sieci kontaktów pozwala na tworzenie relacji, które prowadzą do sprzedaży, rekomendacji i innych ważnych wzrostów biznesowych.

  1. Przedstaw się innym właścicielom lokalnych firm lub dołącz do formalnej grupy networkingowej.

  1. Zaplanuj lokalne warsztaty biznesowe.

  1. Dołącz do lokalnej izby handlowej.

  1. Wynajmij stoisko na targach.

Poczta bezpośrednia

Poczta bezpośrednia może być kosztowna, ale jeśli znajdziesz ukierunkowaną listę i wyślesz atrakcyjne oferty, może być również bardzo skuteczna i opłacalna. W rzeczywistości wysyłka bezpośrednia skutkuje większą sprzedażą niż e-mail.

  1. Rozpocznij wieloelementową kampanię direct mail.

  1. Twórz wiele podejść i testuj swoje wysyłki, aby zmierzyć ich wpływ.

  1. Dołącz jasne i zachęcające wezwanie do działania na każdym mailu bezpośrednim.

  1. Używaj kartek do odrywania, wkładek, rekwizytów i przyciągających uwagę kopert, aby wywierać wpływ na swoje przesyłki.

  1. Wysyłaj byłym klientom bezpłatne próbki i inne zachęty do odnowienia współpracy.

Reklama

Reklama i marketing są często mylone, ale w rzeczywistości są to dwie różne rzeczy. Marketing obejmuje wszystkie aspekty wprowadzenia produktu lub usługi na rynek. Reklama jest częścią marketingu, która polega na przekazaniu na rynek wiadomości o Twoim produkcie lub usłudze.

  1. Kup reklame w radiu.

  1. Zareklamuj się w publikacji, którą czyta Twój rynek docelowy.

  1. Wynajmij billboard.

  1. Użyj naklejek lub magnesów, aby reklamować się na swoim samochodzie.

  1. Wyjmij ogłoszenie w lokalnej gazecie.

  1. Reklama w lokalnej telewizji kablowej.

  1. Kup przestrzeń reklamową w odpowiedniej witrynie.

  1. Użyj znaku na chodniku, aby promować swoje promocje.



Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Napisz komentarz

Imię:*
Email:*
Komentarz:*