Kiedy otwierasz sklep stacjonarny, prawdopodobnie planujesz wielkie otwarcie lub przecięcie wstęgi. Marketing i reklama mające na celu rozpowszechnianie informacji o Twojej nowej firmie były prawdopodobnie jednym z Twoich głównych problemów. Marketing online jest równie ważny dla sklepu detalicznego.
Nie siedź i oglądaj pajęczyny zbierające się na Twojej stronie. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz produkty online, czy prowadzisz witrynę internetową, istnieje wiele sposobów na generowanie większego ruchu w sklepie dzięki obecności online. Zwiększ widoczność w Internecie dzięki tym wskazówkom dotyczącym marketingu internetowego dla Twojego sklepu.
Wyślij informację prasową
Jednym z najszybszych sposobów rozpowszechniania informacji o Twoim sklepie, produktach lub usługach jest wysłanie informacji prasowej. Media każdego dnia rozwijają się dzięki informacjom prasowym. Obfitość usług dystrybucji wiadomości online sprawia, że sprzedawcy detaliczni mogą łatwiej niż kiedykolwiek ogłaszać nowe linie produktów, wydarzenia specjalne i inne informacje sklepowe.
Prześlij dane o swoich produktach
Sprzedawcy, którzy sprzedają produkty online, zdecydowanie powinni korzystać z przesyłania danych o produktach, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Plik produktowy to po prostu plik wygenerowany ze strony internetowej, który zawiera szczegółowe informacje o produktach, takie jak zdjęcia, opisy, ceny, a nawet oferty specjalne. Te kanały produktowe można przesyłać do porównywarek zakupów, wyszukiwarek, a także udostępniać klientom za pomocą czytników kanałów.
Podziel się swoją wiedzą
Istnieje wiele sposobów, w jakie sprzedawca detaliczny może być ekspertem lub autorytetem w danej branży. Jednym ze sposobów jest prowadzenie zajęć, seminariów lub warsztatów w sklepie. Innym sposobem jest zapisanie się na zajęcia związane z kształceniem ustawicznym.
Sprzedawcy internetowi od lat wiedzą, że popularnym sposobem dzielenia się wiedzą i zdobywania dodatkowej pozycji jest pisanie treści do bezpłatnej dystrybucji. Marketing artykułów, jak wiadomo, może zwiększyć świadomość obecności sprzedawcy w Internecie i poza nim.
Utwórz biuletyn
Newsletter i e-mail marketing są kluczowe w utrzymywaniu kontaktu z klientami, których udało ci się pozyskać w swoim sklepie lub na swojej stronie internetowej. Pozyskanie klienta wymaga dużo pracy. Po co pozwalać im odejść bez oferowania możliwości pozostania w kontakcie.
Prześlij swoją witrynę
Wielu nowych właścicieli witryn przesyła swoją witrynę do głównych wyszukiwarek, a następnie siada wygodnie i czeka na przybycie klientów. Chociaż jest to ważny krok w marketingu online, właściciele witryn często pomijają wszystkie inne dostępne katalogi.
Poszukaj wyspecjalizowanych katalogów linków i witryn niszowych, aby przesłać informacje o swojej firmie i stronie internetowej. Te katalogi nie tylko pomogą zwiększyć popularność Twoich linków, ale mogą również przyciągnąć wysoce ukierunkowany ruch do Twojego sklepu detalicznego.
Twórz własne reklamy
Jeśli Twój sklep zapłacił za reklamę drukowaną w lokalnej gazecie, możesz zobaczyć, jak nieskuteczny może być marketing bez wizualnej kampanii reklamowej. Marketing radiowy i telewizyjny może być zbyt drogi dla budżetu Twojego sklepu, ale jest inna opcja.
Marketing wideo online pozwala sprzedawcy detalicznemu rozszerzyć zasięg swojego przekazu na większą grupę odbiorców przy niewielkich nakładach inwestycyjnych. W przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu, tworzenie unikalnej reklamy lub wideo online, aby przekazać Twoją wiadomość lub markę, może przynieść bardzo wysoki zwrot z inwestycji.
Dołącz do sieci społecznościowych
Serwisy społecznościowe, takie jak Facebook, LinkedIn, mogą, ale nie muszą, pomóc Ci w sprzedaży Twoich produktów, ale jeśli to tam spotykają się Twoi klienci, może i Ty powinieneś. Blogi na tych stronach mogą pomóc sprzedawcom w utrzymywaniu kontaktu z kupującymi, zamieszczaniu ogłoszeń lub prezentowaniu nowych towarów i promocji.
Zaoferuj program partnerski
Bardzo popularną i skuteczną metodą marketingu internetowego dla detalistów jest program partnerski. Jest to proces, w którym sprzedawca detaliczny płaci jednemu lub większej liczbie partnerów za każdą sprzedaż lub klienta uzyskanego w bezpośrednim wyniku działań marketingowych partnera. Sprzedawca zazwyczaj udostępnia banery, przyciski lub kanały produktowe do użytku partnera.
Wielu sprzedawców zarządza własnymi programami partnerskimi, podczas gdy inni decydują się na korzystanie z usług stron trzecich do śledzenia sprzedaży, zamówień i płatności na rzecz partnera. Kwota wypłaconej prowizji lub premii jest określana przez sprzedawcę i zawarta w umowie partnerskiej.
Zaoferuj coś gratis
Kupujący uwielbiają dostawać coś za nic! Sprzedawcy detaliczni wiedzą o tym i od dawna wykorzystują darmowe gadżety jako narzędzia marketingowe. Długopisy z nazwą firmy przy kasie i torby na zakupy z logo sklepu są tak powszechne w sklepach detalicznych, że możemy nawet nie postrzegać ich jako artykułów marketingowych. Niestety przedmioty te mogą stać się dość kosztowne.
Nie wszystkie prezenty muszą być drogie. Dużą zaletą marketingu online jest możliwość łatwego i szybkiego oferowania konkursów, kodów kuponów, próbek produktów, a nawet wartościowych treści jako upominków promocyjnych.