Marketing internetowy wykorzystuje sieci cyfrowe i urządzenia elektroniczne do promowania produktu lub usługi. Dowiedz się o różnych rodzajach marketingu online i o tym, jak możesz je wykorzystać w swojej firmie.
Co to jest marketing internetowy?
Marketing online to sztuka i nauka sprzedaży produktów i usług przez Internet. Sztuka polega na znajdowaniu strategii marketingowych, które przemawiają do rynku docelowego i przekładają się na sprzedaż, podczas gdy nauka to badania i analizy niezbędne do mierzenia sukcesu tych strategii. Alternatywna nazwa: Marketing cyfrowy, marketing internetowy
Jak działa marketing online?
Marketing internetowy wykorzystuje różne środki cyfrowe, internetowe i elektroniczne, aby przekazać wiadomość obecnym i potencjalnym klientom. Wiadomość może być stworzona jako obraz, fragment tekstu lub wideo i rozpowszechniana w dowolnej liczbie miejsc. Może to być tak proste, jak kanał w mediach społecznościowych lub może być tak złożone, jak szeroko zakrojona i kompleksowa strategia, która obejmuje wiele trybów, w tym media społecznościowe, biuletyny e-mailowe, strony internetowe i inne kanały.
Rodzaj marketingu online, który będzie odpowiedni dla Twojej firmy, będzie zależał między innymi od charakteru Twojej firmy, nawyków i danych demograficznych docelowego rynku oraz budżetu. Badania rynku doprowadzą Cię do właściwej strategii lub kombinacji strategii dla Twojej oferty, a szczegółowe pomiary wydajności wskażą, które są dla Ciebie najbardziej skuteczne.
Na przykład salon fryzjerski, który chce włączyć marketing online, może dodać kanał na Instagramie ze zdjęciami fryzur wykonanych przez jego stylistów, aby pokazać swój talent. Strona na Facebooku mogłaby wyróżnić entuzjastyczne recenzje zadowolonych klientów i wyświetlić link do strony internetowej salonu, gdzie potencjalni klienci mogliby znaleźć informacje o rezerwacjach, dostępnych usługach i zdjęciach wnętrza salonu oraz zrobionych realizacji.
Czy potrzebuję marketingu internetowego?
Marketing internetowy jest coraz ważniejszy dla małych firm wszelkiego rodzaju.
W przeszłości marketing internetowy był czymś, co lokalne firmy stacjonarne mogły pomijać na rzecz tradycyjnych metod. Jednak wraz ze zmianą nawyków konsumenckich kupujący znacznie częściej sprawdzają swoje zakupy online przed zakupem. W rzeczywistości prawdopodobnie szukają produktu online, nawet gdy stoją w sklepie. Ogólnie rzecz biorąc, wszystkie firmy powinny uwzględniać marketing online w swoim marketingu, w przeciwnym razie ryzykują utratę biznesu albo gorsze wyniki sprzedażowe.
Rodzaje marketingu internetowego
Istnieje prawie tyle rodzajów marketingu internetowego, ile jest sposobów wyszukiwania informacji w Internecie. Istnieje jednak kilka metod, które zwykle przynoszą sukces.
Wyszukiwarka
Marketing online obejmuje optymalizację wyszukiwarek (SEO) i marketing w wyszukiwarkach (SEM). Pozycjonowanie to proces dodawania i optymalizacji tekstu w witrynie Twojej firmy, dzięki czemu witryna zajmuje wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, gdy potencjalni klienci wprowadzają wyszukiwane hasła pasujące do Twojej oferty produktów. Witryna o wysokiej pozycji w rankingu może przynieść mnóstwo ruchu organicznego, czyli ruch w witrynie, który występuje naturalnie.
SEM to płatna strategia marketingowa w wyszukiwarkach. Wyszukiwarki, takie jak Google, pobierają opłatę za wyświetlanie reklamy, gdy użytkownik wyszukuje w internecie przy użyciu jednego z Twoich słów kluczowych. Opłaty te są również nazywane opłatami za kliknięcie.
Statystyki SEM mogą dostarczyć doskonałych informacji zwrotnych na temat skuteczności Twojej reklamy. Na przykład wskaźnik zwany współczynnikiem klikalności informuje, ile razy Twoja reklama została kliknięta w stosunku do liczby wyświetleń strony zawierającej reklamę. Wskazuje, jak atrakcyjna jest Twoja reklama. Im bardziej jest atrakcyjna, tym większe prawdopodobieństwo, że klikną w reklamę.
Reklama w Internecie
Istnieje wiele rodzajów możliwości reklamy online. Jedną z metod jest użycie banerów reklamowych osadzonych na stronach internetowych. Inne opcje obejmują reklamy pełnoekranowe, czyli reklamy wyświetlane przed fragmentami treści lub między nimi. Różni dostawcy mediów społecznościowych, tacy jak Facebook, również sprzedają reklamy na swoich platformach.
Możesz używać poczty e-mail do wysyłania biuletynów i spersonalizowanych ofert produktów lub usług dostosowanych do potrzeb klienta. Możesz także informować swoich klientów o nowościach firmy, nadchodzących wydarzeniach i ofertach specjalnych.
Media społecznościowe
Platformy mediów społecznościowych, takie jak Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram i Pinterest, to duże możliwości marketingu online. Sprawdzają się najlepiej, gdy są częścią ogólnej strategii content marketingu, która kładzie nacisk na jakość i użyteczność treści, które tworzysz dla Twojej marki.
Nie zapomnij o rozmowie z klientami w mediach społecznościowych. Marketing w mediach społecznościowych najlepiej sprawdza się jako rozmowa z klientami. Wymaga aktywnego uczestnictwa, a nie tylko zamieszczania reklam swoich produktów lub usług.
Blog
Pisanie bloga jest inną drogą dotarcia do twoich klientów i poinformowania ich o Twoich produktach lub usługach. Dzięki niemu możesz wzbudzić ich zaufanie dokładnym opisem i dzięki czemu będą chcieli dowiedzieć się więcej, a nawet skorzystać z Twojej oferty.
Podsumowanie marketing online
Marketing online to strategiczne wykorzystanie sieci cyfrowych i urządzeń elektronicznych do promowania Twojej firmy. Marketing online może obejmować wiele różnych metod docierania do klientów, w tym media społecznościowe, pocztę e-mail, strony internetowe, blogi i ruch w wyszukiwarkach. Niemal każda firma skorzysta na marketingu online, ponieważ jest to świetny sposób na dotarcie do ludzi niezależnie od lokalizacji.